logo

موسسه حسابداری چوب خط

صفر تا صد حسابداری را با موسسه حسابداری چوب خط تجربه کنید.
info@chuob-khat.com
09330542540

طرح اصلاح قوانین و مقررات حسابرسی در دستور کار خواهد بود

محمد رضا پور ابراهیمی : طرح اصلاح قوانین و مقررات حسابرسی در دستور کار خواهد بودمحمدرضا پورابراهیمی در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی سه شنبه ۱۵ فروردین ۹۶، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طرح اصلاح قوانین و مقررات حسابرسی در دستور کار خواهد بود، در بخش دولتی و غیردولتی در رابطه با نحوه اعتباربخشی به صورت‌های مالی رویکردها، با رویکردهای جهانی فاصله دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران به نقل از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سحنان خود افزود: به طور مثال سازمان حسابرسی درخصوص یک شرکت گزارش مقبول ارائه می‌دهد، اما ۶ ماه بعد فساد در آن شرکت گزارش می شود. در بخش غیردولتی حسابرسی نیز این موضوع وجود دارد و حتی اگر پروانه‌ی حسابرس لغو شود همچنان تاثیری در حقوق ضایع شده مردم ندارد.
وی گفت: سازمان حسابرسی در حال حاضر استانداردهای مالی را تدوین، اجرا و مورد نظارت قرار می دهد، در حالی که این رویه در دنیا وجود ندارد و به این موضوع کمیسیون اقتصادی رسیدگی خواهد کرد.
-وی در ابتدای سخنان خود اشاره کرد که قوه مقننه نقش مهمی در اجرای منویات مقام معظم رهبری دارد و کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی برنامه جامعی را در زمینه توسعه اقتصادی خواهد داشت و با اشاره به تاکیدات رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص توجه به موضوعات اقتصادی از جمله به اولویت‌های کمیسیون اقتصادی مجلس در اصلاح ساختار نظام بانکی، اصلاح قانون مبارزه با قاچاق، اصلاح قانون گمرک، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح ساختار نهادهای مالی اشاره کرد.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت