logo

موسسه حسابداری چوب خط

صفر تا صد حسابداری را با موسسه حسابداری چوب خط تجربه کنید.
info@chuob-khat.com
09330542540

سال ۹۵، نقطه‌عطف گزارشگری مالی براساس استانداردهای بین‌المللی

سال 95، نقطه‌عطف گزارشگری مالی براساس استانداردهای بین‌المللی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رعایت استاندارد گزارشگری مالی از اول سال جاری توسط بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و شرکت‌ها منجر به شفافیت و افزایش سرمایه‌گذاری می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران به نقل از فارس، علی طیب‌نیا امروز در همایش استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی و نقش آن در ارتقای شفافیت بازار مالی، با اشاره به اینکه سال ۹۵ نقطه عطفی برای رعایت استاندارد گزارشگری مالی است، اظهار داشت: در نخستین گام، تمامی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و شرکت‌های بیمه ثبت‌شده در بورس و شرکت‌های بورسی که سال مالی آنها از اول ۹۵ بود، ملزم شدند صورت مالی را براساس استانداردهای بین‌المللی تنظیم کنند.
وی ادامه داد: شرکت‌های بورسی مهم‌ترین شرکت‌ها در بازارهای مالی و اقتصاد کشور هستند و شفاف‌سازی صورت‌های مالی نقش مهمی در نظام اقتصادی دارند.
وزیر اقتصاد با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سند راهبردی گفت: هدف اصلی، دستیابی به رشد اقتصادی پایدار با نگاه درون‌زایی و برون‌نگری است و اگر بخواهیم سرمایه‌گذاران را جذب کنیم، پیش‌نیازهایی دارد.
وی در مورد این پیش‌نیازها افزود: برقراری ثبات در اقتصاد کلان یکی از ابن موارد است، زیرا در کشوری که تلاطم ارزی و تورم سهمگین وجود داشته باشد، امکان حضور سرمایه‌گذار خارجی به حداقل ممکن می‌رسد که اکنون در حد قابل قبولی است.
طیب‌نیا عامل دیگر را مربوط به قوانین و مقررات مناسب دانست و یادآور شد: باید قوانینی داشته باشیم که از سرمایه‌گذار حمایت لازم شود و قوانین خوبی وجود دارد. تلاش برای اصلاح در حال انجام است که می‌تواند مخل کسب و کار باشد و امیدواریم با اصلاح، قدم مهمی برداریم.
وزیر اقتصاد با اشاره به فضای کسب و کار مناسب، تأکید کرد: محیطی که هزینه و زمان را به حداقل ممکن می‌رساند، فضای کسب و کار است، همچنین استفاده از استانداردهای جهانی برای گزارشگری مالی موجب شفافیت می‌شود.
وی ادامه داد: نیاز به زبان مشترک حسابداری است که صورت مالی را به نحو یکسان گزارش کنیم و با ایجاد شفافیت، امکان مقایسه در عرصه جهانی فراهم می‌شود.
طیب‌نیا خاطرنشان کرد: این شفافیت منجر به ارتقای کارایی، افزایش سرمایه‌گذاری و آشکارسازی وضعیت بنگاه‌ها و کمک به دستگاه‌های ناظر برای رصد و کنترل بیشتر خواهد بود.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت