logo

موسسه حسابداری چوب خط

صفر تا صد حسابداری را با موسسه حسابداری چوب خط تجربه کنید.
info@chuob-khat.com
09330542540

باید خواهان جنبش شفافیت در سطح ملی باشیم

باید خواهان جنبش شفافیت در سطح ملی باشیم

برای رفاه و آینده روشن کشور عزیزمان ایران باید مطالبه و جنبشی ملی راه بیندازیم و بگوییم و بخواهیم که حسابرسی حق مسلم ماست. شفافیت و انضباط مالی در کشور حق مسلم ملت ایران است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران، سیدمحمد علوی، دبیرکل جامعه، با اعلام مطالب بالا  در افتتاحیه‌ی همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی در ایران سخنان خود درباره‌ی نظام نظارت مالی در ایران را ارائه کرد.
وی در سخنان خود با اشاره به گذار از نظام خودانتظامی نظارتی به نظام نظارت مستقل بر حرفه‌ی حسابرسی در سطح جهان به بررسی نظام نظارت در ایران پرداخت. علوی با اشاره به مجموعه مقررات و قوانین حاکم بر فعالیت جامعه‌ حسابداران رسمی ایران تأکید کرد که با این بستر قانونی نمی‌توانیم از خودانتظامی سخن بگوییم و حاصل چنین ساختاری در نظارت بر عملکرد حسابرسان این بوده که ما در عمل دارای نظارت گسترده دولتی هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد کاهش فاصله انتظاری و پاسخ مناسب به ذی‌نفعان خدمات حسابرسی برای نظم بخشیدن به ساختار نظارتی موجود ضروری است. علوی گفت: ابتدا باید دامنه‌ی وظایف و نحوه‌ی تعامل با هرکدام از نهادهای انتظام ‌بخش به‌درستی تبیین شود و امر نظارت بر کلیت زنجیره‌ی گزارشگری مالی، از مراحل تدوین صورت‌های مالی تا اعتباربخشی به آن را به صورت یکپارچه در بر بگیرد. از سوی دیگر، باید استانداردگذاری نیز از نهاد اجرایی جدا شده به به نهاد نظارتی منتقل شود و در نهایت تلاش کنیم فرایندهای روندهای نظارتی جاری را بهینه‌سازی کنیم.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت